SprawnaNaprawa.pl – Platforma Warsztatowa

Myjnia w zimie. Czy to się opłaca?

Wielu kierowców uważa, że nie warto myć auta zimą. Po co jeździć w tym okresie do myjni, skoro po przejechaniu kilku kilometrów samochód jest znowu brudny? – tak zapewne brzmią argumenty przeciwników odwiedzania myjni w zimie.  Inni są z kolei radykalnymi przeciwnikami mycia auta podczas mrozów i twierdząc że jest to groźne dla lakieru oraz może spowodować kłopoty. Niekoniecznie tak musi być. Wystarczy, że umyjemy auto w odpowiednim miejscu i będziemy przestrzegać kilku prostych zasad.

Istnieje  kilka  powodów, dla których powinniśmy regularnie odwiedzać myjnie zimą.  Jednym z nich jest lakier. Nawet jeśli powłoka lakieru jest nienaruszana i nie ma jeszcze żadnych ubytków, to pozostawione na niej błoto pośniegowe może szybko zmienić tę sytuację. Poza tym zimą auta są często odśnieżane i za każdym razem, kiedy zgarniamy szczotką śnieg, jednocześnie ścieramy lakier piachem i błotem, które znajdują się pod świeżą warstwą białego puchu. Podobnie powstają rysy na szybach. Okazuje się, że bardziej zgubne dla samochodowego szkła jest szorowanie po niej drobinami piasku znajdującymi się pod warstwą szronu niż same krawędzie plastikowej skrobaczki.

Odwiedź myjnię, niekoniecznie automatyczną

Myjnia automatyczna może zaszkodzić?To prawda, jednak nie zawsze. Owszem, częste korzystanie z myjni  mechanicznych nie jest zdrowe dla lakieru i przyspiesza jego płowienie. Często na lakierze samochodów  odwiedzających myjnie pojawiają się również kuliste rysy, widoczne podczas słonecznych dni. Jednak to wina nie samego rozwiązania, jakim są szczotki polietylenowe, ale ich stanu i nieodpowiedniej eksploatacji.Elementy te ulegają zużyciu i wymagają wymiany. Delikatniejsze, ponacinane końce się wycierają, po czym auto jest myte twardą częścią szczotek.Właściciele takich myjni chcąc zmaksymalizować swoje zyski zwlekają z wymianą szczotek.

Kierowco! Pamiętaj o wnętrzu

Czy powinniśmy umyć komorę silnika? Mechanicy doradzają, że te czynności powinniśmy wykonywać raczej przed i po zimie. Współcześnie produkowane samochody naszpikowane są elektroniką, która nie lubi gromadzącej się podczas mycia wody. Niektórzy producenci w instrukcjach obsługi przestrzegają przed tym, a mycie komory silnikowej zalecają dokonywać jedynie w autoryzowanych stacjach obsługi. W przeciwnym razie grozi to uszkodzeniem komputera lub elektroniki i może narazić właściciela pojazdu na kosztowną naprawę.
Exit mobile version