SprawnaNaprawa.pl – Platforma Warsztatowa

Jakie są rodzaje dysz spryskiwaczy i które warto wybrać do swojego samochodu?

Dysze spryskiwaczy samochodowych to jedne z najprostszych i najbardziej oczywistych elementów w naszym samochodzie. Nie są zbyt doceniane, kierowcy nie wnikają w ich stan, a część z nich nie wie nawet że można je dowolnie regulować. Dysze spryskiwaczy spełniają jednak jedną, bardzo ważną rolę – wraz z układem wycieraczek dbają o czystość i przejrzystość przedniej szyby, a zatem śmiało można powiedzieć, że od nich zależy nasze bezpieczeństwo na drodze. W takim razie co powinniśmy o nich wiedzieć?

Strumieniowe dysze spryskiwaczy – najprostsze i klasyczne

Jest to najprostsze, znane od bardzo dawna rozwiązanie. Strumieniowe dysze spryskiwaczy wytwarzają silny strumień, jeden lub więcej, który trafia na naszą szybę. Do zalet tego rozwiązania z pewnością można zaliczyć prostą budowę, niskie koszty produkcji oraz niezawodność. Technologia ta była stosowana od dawna, a strumieniowe dysze można było spotkać w takich samochodach jak popularny w PRL „Maluch” czy Syrena.

Sporą wadą tego rodzaju dysz jest duże zużycie płynu do spryskiwaczy podczas każdego ich użycia. Oprócz tego płyn trafia na naszą szybę punktowo, a co za tym idzie znacznie słabiej usuwa wszelkie zabrudzenia z jej powierzchni.

Mgłowe dysze spryskiwaczy – dlaczego są lepsze od strumieniowych?

Mgłowe dysze do spryskiwaczy to znacznie wydajniejsze, skuteczniejsze i bardziej efektowne rozwiązanie. Mgłowe dysze równomiernie rozprowadzają płyn po powierzchni naszej szyby, a co za tym idzie, jest ona czyszczona znacznie skuteczniej niż w przypadku standardowych, strumieniowych dysz. Do zalet mgłowych dysz spryskiwaczy możemy zaliczyć również oszczędność płynu. Przy każdorazowym użyciu oszczędzamy przy ich użyciu od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu procent płynu. Jest to ważne, szczególnie w przypadku posiadania zbiornika o małej pojemności lub systemu spryskiwania reflektorów.

Podgrzewane dysze spryskiwaczy – podstawa, szczególnie zimą

Jest to rozwiązanie warte uwagi szczególnie wtedy, gdy planujemy wymianę dysz spryskiwaczy w naszym samochodzie na nowe. Jest to znaczne udogodnienie, szczególnie zimą, kiedy temperatury spadają poniżej 0. Funkcja podgrzewania dysz spryskiwaczy sprawia, że nie musimy się obawiać o ich zamarznięcie. Dodatkowo, nawet podczas największych mrozów na naszą szybę trafia odpowiednio podgrzany płyn do spryskiwaczy, który może skutecznie pomóc w jej odszronieniu.

Dodaj komentarz