Rola przewodów zapłonowych w funkcjonowaniu naszego samochodu jest wbrew pozorom bardzo ważna. Przewody zapłonowe, zwane potocznie kablami wysokiego napięcia doprowadzają prąd z cewki i rozdzielacza do świec. To właśnie dzięki nim zachowana jest odpowiednia kolejność oraz częstotliwość pojawiania się iskry na świecach wywołując tym samym zapłon mieszanki paliwowej znajdującej się w komorze spalania. Dowiedzmy się zatem nieco więcej o ewentualnych usterkach tych elementów.
Jakie są powody uszkodzeń przewodów zapłonowych?
Przewody zapłonowe, podobnie jak inne podzespoły oraz elementy osprzętu silnika podlegają zużyciu. Ich uszkodzenia wynikają głównie z wieku oraz przebiegu tych elementów. Ich gumowa osłona jest narażona na działanie zarówno wysokich jak i niskich temperatur. Należy również pamiętać, że napięcie doprowadzane do świec z cewki jest bardzo duże, przez co nawet najdrobniejsze uszkodzenie mechaniczne izolacji przewodów zapłonowych może skutkować wystąpieniem objawów ich uszkodzenia. Oprócz tego kable są narażone dość często na ataki gryzoni, które dostając się pod maskę przegryzają warstwę izolacji kabli.
Typowe objawy zużycia przewodów zapłonowych
Do typowych objawów uszkodzenia kabli zapłonowych możemy zaliczyć efekt nierównej pracy silnika oraz przerywania podczas jazdy. Dodatkowo, mogą pojawić się również problemy z uruchomieniem samochodu lub wzrost spalania paliwa. Bardzo często zdarza się, że w przypadku przewodów zapłonowych objawy ich uszkodzenia nasilają się w określonych warunkach atmosferycznych. Szczególnie jeśli wzrasta znacznie wilgotność powietrza, jest mgliście lub zimno.
Na co zwrócić uwagę przy dobieraniu przewodów zapłonowych do swojego samochodu?
Dobierając kable zapłonowe do swojego samochodu należy pamiętać o kilku ich parametrach. Najważniejsze jest to, by odpowiadały one gniazdom znajdującym się na cewce. Jeśli złącze będzie inne to nie będziemy w stanie podłączyć kabli do cewki oraz do świecy. Ważny jest również kształt wtyczki. Jeśli będzie ona wyprofilowana inaczej niż w przypadku oryginalnych kabli to możemy się spodziewać, że pojawi się problem z ich prawidłowym podłączeniem. Szczególnie w przypadku końcówek podpinanych do świec jest to ważne, ponieważ złe wyprofilowanie wtyku może całkowicie uniemożliwić nam podłączenie tych kabli.
Ponadto warto zwrócić także uwagę na długość kabli wysokiego napięcia. Jeśli będą one za krótkie to nie będziemy w stanie ich zamontować, natomiast jeśli ich długość będzie zbyt duża to musimy liczyć się z tym, że będą one dotykały innych elementów silnika, np. mocno nagrzewającego się kolektora wydechowego. Może to doprowadzić do stopienia gumowej izolacji oraz uszkodzenia nowych kabli, już nawet podczas pierwszej trasy.
Kontakt z autorem ogłoszenia
if(get_post_meta($post->ID, 'telefon', true)) : ?>