SprawnaNaprawa.pl – Platforma Warsztatowa

Artykuły

Innowacyjne technologie w lakiernictwie

ColorDialog Spies Hecker to innowacyjne urządzenie pierwszej generacji, które pozwala warsztatom wykorzystywać najnowsze technologie. Od czasu wprowadzenia pierwszego spektrofotometru wiele się zmieniło, a producent postawił sobie za cel uproszczenie oraz przyspieszenie procesu wyszukiwania receptur, co z kolei miało za zadanie poprawić wydajność pracy warsztatów lakierniczych – udało się? 

więcej

Amortyzatory: objawy uszkodzeń i usterek

Amortyzatory: objawy uszkodzeń i usterek

Doświadczeni mechanicy wciąż powtarzają swoim klientom, że amortyzatory to jeden z najważniejszych elementów w samochodzie – przede wszystkim jeśli mowa o bezpieczeństwie i komforcie jazdy. Amortyzatory mają istotny wpływ na szereg ważnych procesów w aucie, niekoniecznie spokrewnionych z tłumieniem nierówności…

więcej

Jak wymienić szczęki hamulcowe?

Szczęki hamulcowe

Szczęki hamulcowe to element hamulca bębnowego, który określany jest jako nieruchoma część hamująca, posiadająca okładziny cierne. Gdy dochodzi do hamowania, szczęki naciskane są rozpieraczem dzięki czemu wykonują mały ruch – obrót o niewielki kąt.

więcej

Lampa czołowa dla mechanika

Najczęściej używana w medycynie, kierująca światło do badanego narządu pacjenta (gardła, krtani, nosa, ucha). Obecnie lampa znalazła zastosowanie także w innych dziedzinach. Z rozwiązania takiego postanowiły skorzystać także warsztaty. Czołowa lampa warsztatowa zapewni komfort pracy każdemu mechanikowi. 

więcej

Gwarancja na usługę

Prędzej czy później trafi się sytuacja, że klient wróci z pretensjami i każdy warsztatowiec będzie zmuszony do konfrontacji z obowiązującymi przepisami w zakresie odpowiedzialności wobec klienta. Jak to wszystko wygląda? 

więcej

Lepsza widoczność po zmroku

Użytkownicy prowadzący samochód po zmroku znacznie szybciej odczuwają zmęczenie, co ma istotny wpływ na pogorszenie widoczności w obrębie strumienia świateł. Co robić, by poprawić widoczność po zmroku?

więcej

Poczekalnia – żeby klient czuł się w warsztacie swobodnie

Większość klientów nie czeka w warsztacie na zakończenie naprawy. W przypadku czynności dokonywanych przy aucie, które mają potrwać 2-3 godziny, część z nich decyduje się jednak zostać na miejscu i poczekać. Odpowiednio zaaranżowana poczekalnia sprawi, że i klient będzie zadowolony, a i mechanikom będzie łatwiej pracować, bo klient […]

więcej

Punkt Obsługi Klienta

Wielu właścicieli warsztatów niezależnych zapomina, że to nie samochód jest ich klientem, a człowiek, który nim przyjechał. Niestety w gronie mechaników wciąż tkwi przekonanie, że najbardziej istotnym aspektem jest naprawa pojazdu. Czy na pewno? 

więcej

Obowiązkowe kasy fiskalne

Od nowego roku weszło w życie nowe rozporządzenie Ministerstwa Finansów, które wyraźnie zaznacza konieczność zaopatrzenia się mechaników samochodowych i wulkanizatorów w kasy fiskalne i to bez względu na wysokość uzyskiwanych rocznych obrotów. 

więcej

Spadek mocy silnika

spadek mocy silnika

Nagły spadek mocy silnika, któremu towarzyszy z reguły ogromny spadek prędkości naszego samochodu, wiąże się z reguły z wejściem pracy silnika w tryb awaryjny. To znak, że z samochodem jest coś nie tak, ale z reguły bez problemu uda nam się dojechać do warsztatu. Czasami jednak spadek mocy […]

więcej